دكتر قمري دكتر قمري .

دكتر قمري

شيوع هموروئيد در تهران

rnهموروئيد بسيار شايع است، اما بسياري از مردم درمان مورد نياز را به تاخير مي اندازند. تصويري از بدن انسان كه از پشت مشاهده مي شود. پوست آبي شفاف است و سيستم گوارشي قابل مشاهده است، با رنگ قرمز كه ناحيه مقعد را برجسته مي كند تا نشان دهنده هموروئيد باشد. اگرچه آنها آن چيزي نيستند كه ما به عنوان عضوي از بدن فكر مي كنيم، رگ هاي خوني كه مقعد و ركتوم را مي پوشانند، با اين وجود بخشي از همه ما هستند - و تعداد كمي از آنها در جمع مودبانه به آن اشاره مي كنند.

 

 دكتر قمري در مركز درمان هموروئيد با ليزر در تهران ايشان ويزيت و دريافت نوبت با همكاران ما در مركز درمان هموروئيد با ليزر در تهران دكتر قمري تماس بگيريد.

rnrn

 
rnrn

اين رگ هاي خوني تنها زماني مشكل ساز مي شوند كه بزرگ شوند. دكتر آن فابريزيو، پروكتولوژيست در مركز پزشكي Beth Israel Deaconess وابسته به هاروارد، مي گويد: قبل از آن، آنها "در واقع به برخي از خودداري ما كمك مي كنند - آنها چيزها را در جاي خود نگه مي دارند."

rnrn

اما هنگامي كه علائم ظاهر مي شوند - از به سختي قابل توجه تا دردناك - مي توانند روزهاي ما را مختل كنند. حدود نيمي از بزرگسالان تا سن 50 سالگي درجاتي از علائم هموروئيد را تجربه كرده‌اند. دكتر فابريزيو مي‌گويد درد، خارش، تورم و خونريزي مي‌تواند به نقطه‌اي برسد كه هموروئيد به‌طور چشمگيري برآمده شود و لخته‌هاي خوني ايجاد شود كه دردناك است.

rnrn

او مي گويد: "اين يك مشكل فوق العاده رايج است كه مي تواند تاثير زيادي بر كيفيت زندگي داشته باشد." "اما بسياري از مردم سعي مي كنند براي مدت طولاني آن را ناديده بگيرند، تا حدي به اين دليل كه ممكن است خجالت آور باشد، بنابراين در مطرح كردن آن ترديد دارند."

rnrn

عوارض جدي
rnبواسير بسته به جايي كه پيدا مي شود به دو نوع طبقه بندي مي شود. بواسير خارجي در مقعد قابل مشاهده است، در حالي كه هموروئيد داخلي در داخل راست روده است. دكتر فابريزيو مي گويد كه دومي با حركات روده خونريزي قرمز روشن و بدون درد ايجاد مي كند، اما درد زيادي ندارد.

rnrn

از آنجايي كه هرگونه خونريزي مقعدي نگران كننده است - احتمالاً نشانه سرطان كولوركتال - بايد به پزشك مراجعه كنيد، حتي اگر اذيت نشده باشيد و مطمئن باشيد كه هموروئيد داخلي علت آن است.

rnrn

بهترين مركز درمان هموروئيد با ليزر در تهران

rnrn

بارداري يكي از مهمترين عوامل خطر براي هموروئيد است زيرا فشار را در ركتوم تشديد مي كند. ساير موارد عبارتند از افزايش سن، يبوست مزمن يا اسهال و چاقي. اما زنان احتمالاً درمان هموروئيد را در سال‌هاي پس از زايمان - زماني كه مشكل شعله‌ور مي‌شود - به تعويق مي‌اندازند، زيرا خانواده را با اولويت‌هاي ديگر كنار مي‌گذارند.

rnrn

دكتر فابريزيو مي گويد اين يك اشتباه است. به تعويق انداختن مراقبت مي تواند منجر به عوارض بالقوه جدي و همچنين رنج بي مورد براي افراد مبتلا به هموروئيد شود. او مي گويد: «آنها ممكن است هميشه ناراحت باشند، درد داشته باشند و به بواسير خود فكر كنند، وقتي قرار است روي چيزهاي ديگر تمركز كنند.

rnrn

هنگامي كه هموروئيد بسيار بزرگ مي شود، مخاط مي تواند به بيرون نفوذ كند. خون هم همينطور. دكتر فابريزيو مي افزايد: «بدترين سناريو اين است كه مردم واقعاً كم خون شوند. آنها مي توانند از دست دادن خون قابل توجهي داشته باشند كه به سلامت كلي آنها آسيب مي رساند.

rnrn

بهترين مركز درمان هموروئيد با ليزر در تهران

rnrn

استراتژي هاي درماني
rnداروهاي هموروئيد داروخانه اغلب اولين چيزي است كه افراد در صورت خفيف بودن علائم امتحان مي كنند. اينها شامل مسكن ها، همراه با پدهاي فندق جادوگر و كرم ها و پمادهاي موضعي براي كاهش خارش و ناراحتي است. حمام نشستن كم عمق و كمپرس سرد نيز مي توانند تسكين دهند.

rnrn

اما دكتر فابريزيو مي‌گويد در حالي كه اين تاكتيك‌ها "براي مديريت علائم عالي هستند"، "آنها مشكل اساسي را حل نمي‌كنند. آنها واقعاً باعث از بين رفتن هموروئيد نمي‌شوند. به همين دليل است كه بايد به پزشك مراجعه كنيد."

rnrn

جستجوي زودهنگام مراقبت همچنين انتخاب هاي درماني شما را قبل از بدتر شدن مشكل تا حد نياز به گزينه هاي شديدتر - و بالقوه دردناك - گسترش مي دهد. يكي از ابزارها شياف هاي تجويزي هيدروكورتيزون است كه مي تواند براي التهاب كوتاه مدت هموروئيد استفاده شود.

rnrn

بهترين مركز ليزر هموروئيد در تهران

rnrn

او مي‌گويد اكثر بيماراني كه زود به پزشك مراجعه مي‌كنند و گام‌هايي براي داشتن اجابت مزاج آسان و منظم برمي‌دارند، اغلب مي‌توانند از بدترين علائم هموروئيد چشم پوشي كنند - يا حتي از بروز علائم جلوگيري كنند.

rnrn

براي هموروئيد داخلي، پزشك ممكن است روشي را براي از بين بردن هموروئيد با قطع جريان خون توصيه كند. يك گزينه اسكلروتراپي است كه شامل تزريق مواد شيميايي به بواسير است. ديگري باندينگ است كه در آن پزشك يك نوار لاستيكي كوچك در اطراف پايه هموروئيد قرار مي دهد. در هر دو مورد، رگ برآمده در نهايت پژمرده مي شود.

rnrn

براي هموروئيدهاي خارجي بزرگ و برآمده، جراحي به نام هموروئيدكتومي تنها گزينه حذف دائمي است. دكتر فابريزيو اذعان دارد كه اين روش دردناك است، اما اغلب ارزش آن را دارد. من به بيماران مي‌گويم كه هموروئيدكتومي درد كوتاه‌مدت و تضمين‌شده‌اي را به همراه دارد، اما باعث بهبود طولاني‌مدت علائم مي‌شود.»

rnrn

 دكتر قمري در مركز درمان هموروئيد با ليزر در تهران ايشان ويزيت و دريافت نوبت با همكاران ما در مركز درمان هموروئيد با ليزر در تهران دكتر قمري تماس بگيريد.

rnrn

البته پيشگيري از بزرگ شدن هموروئيد در وهله اول ايده آل است. دكتر فابريزيو توصيه مي كند با خوردن غذاهاي غني از فيبر و نوشيدن آب فراوان از يبوست پيشگيري كنيد. همچنين، از زور زدن طولاني مدت روي توالت و پاك كردن تهاجمي كه مي تواند منجر به تحريك بيشتر شود، خودداري كنيد.

rnrn

او مي‌گويد: «بواسير چيزي است كه قرن‌هاست با آن دست به گريبان بوده‌ايم. صحبت بيشتر در مورد آنها باعث مي‌شود مردم راحت‌تر به پزشك مراجعه كنند و اين يك برد-برد خواهد بود.»


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۳:۵۳ توسط:دكتر قمري موضوع: نظرات (0)