دكتر قمري دكتر قمري .

دكتر قمري

چگونه مي‌توان از ايجاد سينوس پيلونيدال و يا عودكردن آن پيشگيري كرد؟

چگونه مي‌توان از ايجاد سينوس پيلونيدال و يا عودكردن آن پيشگيري كرد؟

فيلم پانسمان كيست مويي بالاخره در سايت دكتر قمري گذاشته شد.

پس از اين‌كه زخم فرد بيمار ترميم شد، بايد در زمينه پيشگيري از عود آن، آموزش‌هاي لازم را فرا گيرد. از ديگر روش‌هاي پيشگيري از ايجاد كيست مويي و يا عودكردن آن مي‌توان به روش‌هاي صحيح شيوكردن موهاي زائد و انتخاب لباس مناسب اشاره كرد. فرد بيمار بايد محل زخم را تميز نگه دارد. اين نكته از اهميت بسياري برخوردار است و بايد حتما مورد توجه قرار بگيرد. زماني مي‌توان انتظار داشت، بيماري عود نمي‌كند كه از نشستن طولاني‌مدت پرهيز كرده و نكات بهداشتي مربوط به پانسمان سينوس را رعايت كرد. تماشاي فيلم آموزش پانسمان كيست مويي مي‌تواند در اين زمينه موثر باشد. درصورت بسته‌نشدن زخم پس از عمل جراحي، گاهي اوقات نياز به عمل مجدد خواهد بود. نكته مهمي كه توجه به آن الزامي است، رعايت نكات بهداشتي در نظر گرفته مي‌شود.

| فيلم آموزش پانسمان كيست مويي بنا به درخواست بيماران در سايت گذاشته شد.

بيماراني كه اين نكات را رعايت نكنند، روند بهبود آن‌ها كندتر خواهد شد و حتي ممكن است زخمشان بهبود نيابد. شستشوي كيست پيلونيدال از جمله عوامل تاثيرگذار در روند بهبود زخم است. با داشتن اطلاعات كافي در زمينه رعايت نكات بهداشتي مي‌توان از بروز اين بيماري جلوگيري كرد. پيشگيري راحت‌تر و كم‌هزينه‌تر از درمان است؛ بنابراين با انجام اقدامات لازم، حافظ سلامتي خود باشيد. علائم عمومي كيست مويي شامل تب، درد مفاصل و عضلات مي‌شود. در اين بخش به تعدادي از مناسب‌ترين اقدامات پيشگيرانه سينوس پيلونيدال اشاره خواهد شد.

 

| فيلم آموزش پانسمان كيست پيلونيدال بنا به درخواست بيماران در سايت بارگذاري شد.

با ازبين‌بردن موهاي زائد ناحيه انتهايي كمر مي‌توان از ابتلا به بيماري كيست مويي در امان ماند؛ بنابراين اين كار را مي‌توان به‌عنوان يك اقدام پيشگيرانه در نظر گرفت. اگر با استفاده از ليزر اقدام به ازبين‌بردن دائمي آن شود، بهتر خواهد بود.

  • روش ديگري كه مي‌توان از اين بيماري عفوني جلوگيري كرد، استفاده از صابون‌هاي ضد باكتري و يا گليسيرين است. پاك‌كردن ناحيه مربوطه از هرگونه باكتري با اين محصولات به‌راحتي انجام مي‌شود. استفاده بيش از حد از اين محصولات باعث مسدودشدن منفذ پوست خواهد شد؛ بنابراين بايد به اندازه كافي از آن‌ها استفاده شود. آن قسمت از بدن بايد كامل شسته شود تا صابون در آنجا باقي نماند. پس از شستشو، خشك‌كردن را هم نبايد فراموش كرد. استحمام روزانه كمك شاياني به جلوگيري از بيماري كيست مويي خواهد كرد.
  • كم‌تحركي و نشستن روي ناحيه دنبالچه باعث تحريك موهاي آن ناحيه مي‌شود. با اين كار موها به سمت داخل پوست برمي‌گردند و بيماري سينوس پيلونيدال به وجود مي‌آيد. يكي ديگر از كارهاي مناسب براي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري، پوشيدن لباس‌هاي گشاد و راحتي است.
  • چاقي و داشتن اضافه‌وزن، ميزان تعريق را افزايش داده و خطر ابتلا به اين بيماري را بيشتر مي‌كند. داشتن رژيم مناسب و تحرك كافي ابتلا به اين بيماري را به‌طور چشمگيري كاهش خواهد داد.

| فيلم پانسمان كيست پيلونيدال بالاخره در سايت دكتر قمري بارگزاريشدهمان طور كه قبل‌تر نيز اشاره شد، بعضي مواقع آبسه ايجادشده خودبه‌خود تخليه مي‌شود. اگر به غير از اين بود و تخليه صورت نگرفت، بايد به پزشك مراجعه شود. پزشك در اين مواقع با بي‌حسي موضعي يا جراحي، عمل تخليه را انجام مي‌دهد. زماني‌كه كيست به تازگي ايجاد شده باشد و اثري از عفونت در آن به چشم نخورد، حمام آب گرم يا نشستن در وان حاوي آب و نمك مي‌تواند از درد و التهاب پيشگيري كند.

| فيلم نحوه پانسمان كيست مويي بالاخره براي بيماران بارگذاري شد

در دوران بارداري احتمال ابتلا به كيست مويي وجود دارد؟

در حالت كلي مي‌توان اين‌گونه بيان كرد كه مردان بيشتر از زنان به اين بيماري مبتلا مي‌شوند. زنان باردار نيز از ابتلا به اين بيماري در امان نيستند و ممكن است كه گرفتار آن شوند. احساس درد در ناحيه باسن مي‌تواند يكي از علائم سينوس پيلونيدال باشد؛ بنابراين درصورت احساس اين درد، نبايد آن را يك درد طبيعي بارداري تلقي كرد. با به‌وجودآمدن شرايط مذكور بهترين راه، مشورت كردن با پزشك معالج است.

با شستشوي كيست مويي و تعويض پانسمان، از عفونت زخم خود جلوگيري كنيد!

كيست مويي نوعي بيماري عفوني است كه معمولا مردان بيشتر از زنان به آن مبتلا مي‌شوند. اين بيماري زماني اتفاق مي‌افتد كه مو به سمت پوست برگشته و به‌صورت برعكس رشد كند. با رعايت بهداشت فردي و اصلاح موهاي زائد مي‌توان از بروز اين بيماري تا حد زيادي جلوگيري كرد. درصورت مبتلاشدن به سينوس پيلونيدال بايد نكات بهداشتي را مد نظر قرار داد تا زخم عفونت نكرده و بيمار گرفتار مشكلات بدتري نشود.

با استفاده از روش‌هاي جراحي باز، بسته و ليزري مي‌توان نسبت به درمان آن اقدام كرد. با تماشاي فيلم شستشوي كيست مويي باز مي‌توان با نحوه پانسمان در اين عمل آشنا شد و در مواقع مورد نياز آن را به كار برد. در روش بسته و ليزر معمولا نيازي به پانسمان نخواهد بود؛ مگر اين‌كه استثنايي وجود داشته باشد. دوره نقاهت در عمل بسته و ليزر كمتر از روش جراحي باز است؛ بنابراين بيماران در اكثر مواقع طرفدار اين روش درمان هستند.| فيلم نحوه پانسمان كيست مويي پيلونيدال در سايت امد.

نشستن طولاني‌مدت، انجام كارهاي سنگين و بي‌دقتي نسبت به نكات بهداشتي، مضرترين كار براي بيماراني است كه تازه عمل جراحي شده‌اند. احساس درد پس از عمل يك اتفاق طبيعي است كه نبايد نگران شد. درصورت شديدبودن درد در بيمار، پزشك براي او مسكن تجويز مي‌كند. شستشو سينوس پيلونيدال بايد به‌درستي انجام شود تا در تسريع روند بهبود كمك كند. با آموزش نحوه تعويض پانسمان مي‌توان كمك شاياني به جلوگيري از عفونت كرد. سايت دكتر قمري با پخش ​فيلم شستشوي كيست مويي، اطلاعات كاربران خود را در اين زمينه افزايش مي‌دهد.

سوالات متداول درباره مراقبت هاي بعد از عمل كيست مويي

در اين باره به سوالات و مطالبي كه بسيار از ما پرسيده مي شود پرداخته ايم:

بعد از عمل كيست مويي چه بخوريم؟

ممنوعيت غذايي يا رژيم غذايي خاصي براي بعد از عمل جراحي كيست مويي وجود ندارد و فقط زماني نياز به رعايت رژيم غذايي است كه دچار دردهاي شكمي باشيد كه بهتر است از غذاهاي كم چرب مانند مرغ آب پز و پوره سيب زميني استفاده كنيد و در كنار آن ماست و نان هاي سبوس دار را هم جا دهيد.

 | فيلم نحوه پانسمان كيست پيلونيدال را ببينيد.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۹:۴۹ توسط:دكتر قمري موضوع: نظرات (0)