دکتر قمری دکتر قمری .

دکتر قمری

چگونه می‌توان از ایجاد سینوس پیلونیدال و یا عودکردن آن پیشگیری کرد؟

چگونه می‌توان از ایجاد سینوس پیلونیدال و یا عودکردن آن پیشگیری کرد؟

فیلم پانسمان کیست مویی بالاخره در سایت دکتر قمری گذاشته شد.

پس از این‌که زخم فرد بیمار ترمیم شد، باید در زمینه پیشگیری از عود آن، آموزش‌های لازم را فرا گیرد. از دیگر روش‌های پیشگیری از ایجاد کیست مویی و یا عودکردن آن می‌توان به روش‌های صحیح شیوکردن موهای زائد و انتخاب لباس مناسب اشاره کرد. فرد بیمار باید محل زخم را تمیز نگه دارد. این نکته از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید حتما مورد توجه قرار بگیرد. زمانی می‌توان انتظار داشت، بیماری عود نمی‌کند که از نشستن طولانی‌مدت پرهیز کرده و نکات بهداشتی مربوط به پانسمان سینوس را رعایت کرد. تماشای فیلم آموزش پانسمان کیست مویی می‌تواند در این زمینه موثر باشد. درصورت بسته‌نشدن زخم پس از عمل جراحی، گاهی اوقات نیاز به عمل مجدد خواهد بود. نکته مهمی که توجه به آن الزامی است، رعایت نکات بهداشتی در نظر گرفته می‌شود.

| فیلم آموزش پانسمان کیست مویی بنا به درخواست بیماران در سایت گذاشته شد.

بیمارانی که این نکات را رعایت نکنند، روند بهبود آن‌ها کندتر خواهد شد و حتی ممکن است زخمشان بهبود نیابد. شستشوی کیست پیلونیدال از جمله عوامل تاثیرگذار در روند بهبود زخم است. با داشتن اطلاعات کافی در زمینه رعایت نکات بهداشتی می‌توان از بروز این بیماری جلوگیری کرد. پیشگیری راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است؛ بنابراین با انجام اقدامات لازم، حافظ سلامتی خود باشید. علائم عمومی کیست مویی شامل تب، درد مفاصل و عضلات می‌شود. در این بخش به تعدادی از مناسب‌ترین اقدامات پیشگیرانه سینوس پیلونیدال اشاره خواهد شد.

 

| فیلم آموزش پانسمان کیست پیلونیدال بنا به درخواست بیماران در سایت بارگذاری شد.

با ازبین‌بردن موهای زائد ناحیه انتهایی کمر می‌توان از ابتلا به بیماری کیست مویی در امان ماند؛ بنابراین این کار را می‌توان به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه در نظر گرفت. اگر با استفاده از لیزر اقدام به ازبین‌بردن دائمی آن شود، بهتر خواهد بود.

  • روش دیگری که می‌توان از این بیماری عفونی جلوگیری کرد، استفاده از صابون‌های ضد باکتری و یا گلیسیرین است. پاک‌کردن ناحیه مربوطه از هرگونه باکتری با این محصولات به‌راحتی انجام می‌شود. استفاده بیش از حد از این محصولات باعث مسدودشدن منفذ پوست خواهد شد؛ بنابراین باید به اندازه کافی از آن‌ها استفاده شود. آن قسمت از بدن باید کامل شسته شود تا صابون در آنجا باقی نماند. پس از شستشو، خشک‌کردن را هم نباید فراموش کرد. استحمام روزانه کمک شایانی به جلوگیری از بیماری کیست مویی خواهد کرد.
  • کم‌تحرکی و نشستن روی ناحیه دنبالچه باعث تحریک موهای آن ناحیه می‌شود. با این کار موها به سمت داخل پوست برمی‌گردند و بیماری سینوس پیلونیدال به وجود می‌آید. یکی دیگر از کارهای مناسب برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، پوشیدن لباس‌های گشاد و راحتی است.
  • چاقی و داشتن اضافه‌وزن، میزان تعریق را افزایش داده و خطر ابتلا به این بیماری را بیشتر می‌کند. داشتن رژیم مناسب و تحرک کافی ابتلا به این بیماری را به‌طور چشمگیری کاهش خواهد داد.

| فیلم پانسمان کیست پیلونیدال بالاخره در سایت دکتر قمری بارگزاریشدهمان طور که قبل‌تر نیز اشاره شد، بعضی مواقع آبسه ایجادشده خودبه‌خود تخلیه می‌شود. اگر به غیر از این بود و تخلیه صورت نگرفت، باید به پزشک مراجعه شود. پزشک در این مواقع با بی‌حسی موضعی یا جراحی، عمل تخلیه را انجام می‌دهد. زمانی‌که کیست به تازگی ایجاد شده باشد و اثری از عفونت در آن به چشم نخورد، حمام آب گرم یا نشستن در وان حاوی آب و نمک می‌تواند از درد و التهاب پیشگیری کند.

| فیلم نحوه پانسمان کیست مویی بالاخره برای بیماران بارگذاری شد

در دوران بارداری احتمال ابتلا به کیست مویی وجود دارد؟

در حالت کلی می‌توان این‌گونه بیان کرد که مردان بیشتر از زنان به این بیماری مبتلا می‌شوند. زنان باردار نیز از ابتلا به این بیماری در امان نیستند و ممکن است که گرفتار آن شوند. احساس درد در ناحیه باسن می‌تواند یکی از علائم سینوس پیلونیدال باشد؛ بنابراین درصورت احساس این درد، نباید آن را یک درد طبیعی بارداری تلقی کرد. با به‌وجودآمدن شرایط مذکور بهترین راه، مشورت کردن با پزشک معالج است.

با شستشوی کیست مویی و تعویض پانسمان، از عفونت زخم خود جلوگیری کنید!

کیست مویی نوعی بیماری عفونی است که معمولا مردان بیشتر از زنان به آن مبتلا می‌شوند. این بیماری زمانی اتفاق می‌افتد که مو به سمت پوست برگشته و به‌صورت برعکس رشد کند. با رعایت بهداشت فردی و اصلاح موهای زائد می‌توان از بروز این بیماری تا حد زیادی جلوگیری کرد. درصورت مبتلاشدن به سینوس پیلونیدال باید نکات بهداشتی را مد نظر قرار داد تا زخم عفونت نکرده و بیمار گرفتار مشکلات بدتری نشود.

با استفاده از روش‌های جراحی باز، بسته و لیزری می‌توان نسبت به درمان آن اقدام کرد. با تماشای فیلم شستشوی کیست مویی باز می‌توان با نحوه پانسمان در این عمل آشنا شد و در مواقع مورد نیاز آن را به کار برد. در روش بسته و لیزر معمولا نیازی به پانسمان نخواهد بود؛ مگر این‌که استثنایی وجود داشته باشد. دوره نقاهت در عمل بسته و لیزر کمتر از روش جراحی باز است؛ بنابراین بیماران در اکثر مواقع طرفدار این روش درمان هستند.| فیلم نحوه پانسمان کیست مویی پیلونیدال در سایت امد.

نشستن طولانی‌مدت، انجام کارهای سنگین و بی‌دقتی نسبت به نکات بهداشتی، مضرترین کار برای بیمارانی است که تازه عمل جراحی شده‌اند. احساس درد پس از عمل یک اتفاق طبیعی است که نباید نگران شد. درصورت شدیدبودن درد در بیمار، پزشک برای او مسکن تجویز می‌کند. شستشو سینوس پیلونیدال باید به‌درستی انجام شود تا در تسریع روند بهبود کمک کند. با آموزش نحوه تعویض پانسمان می‌توان کمک شایانی به جلوگیری از عفونت کرد. سایت دکتر قمری با پخش ​فیلم شستشوی کیست مویی، اطلاعات کاربران خود را در این زمینه افزایش می‌دهد.

سوالات متداول درباره مراقبت های بعد از عمل کیست مویی

در این باره به سوالات و مطالبی که بسیار از ما پرسیده می شود پرداخته ایم:

بعد از عمل کیست مویی چه بخوریم؟

ممنوعیت غذایی یا رژیم غذایی خاصی برای بعد از عمل جراحی کیست مویی وجود ندارد و فقط زمانی نیاز به رعایت رژیم غذایی است که دچار دردهای شکمی باشید که بهتر است از غذاهای کم چرب مانند مرغ آب پز و پوره سیب زمینی استفاده کنید و در کنار آن ماست و نان های سبوس دار را هم جا دهید.

 | فیلم نحوه پانسمان کیست پیلونیدال را ببینید.

 

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۹:۴۹ توسط:دکتر قمری موضوع: نظرات (0)